نوشته شده توسط : مریم

به گزارش اقتصادنیوز بهروزرسانی بودجه موجب شد تا دولت در سقف اول تصمیم به ۲۶ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی بگیرد که به‌نظر، عمده این صرفه‌جویی در تملک دارایی‌های مالی خواهد بود. البته اگر دولت منابع بیشتری را در سال آتی تحصیل کند، سقف بودجه به سمت سقف دوم تغییر صعود خواهد کرد.

نسخه به‌روز شده بودجه 98

بودجه سال آینده با دو سقف بسته شده است. اتفاقی که در دهه ۹۰ برای دومین بار رخ داده تا سقف اول بودجه بر ۴۰۷ هزار میلیارد تومان و سقف دوم بر عدد ۴۴۷ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ۹۸ بنا شود. شکاف ۴۰ هزار میلیارد تومانی به وجود آمده وابسته به تحقق منابع نفتی و صندوق توسعه ملی است. همچنین سقف اول بودجه نسبت به سقف اولیه لایحه بودجه ۹۸ (۴۳۳ هزار میلیارد تومان)، نزدیک به ۲۶ هزار میلیارد تومان کاهش نشان می‌دهد که عمده آن از صرفه‌جویی دولت در تملک دارایی‌های مالی در سال آتی تامین خواهد شد.

مسیر متفاوت بودجه ۹۸

شرایط تحریمی و مشکلات ایجاد شده، در اقتصاد ایران سبب شد تا بودجه ۹۸ مسیر متفاوتی را طی کند. رئیس سازمانبرنامه و بودجه و دولت اصرار بر این داشتند که بودجه سال جاری، سر موعد در مجلس شورای اسلامی رونمایی شود. در حقیقت، لایحه بودجه ۹۸ در ۱۵ آذر ماه آماده تحویل به مجلس شد، اما مجلسی‌ها که وقت تعطیلی دو هفته‌ای و رسیدگی به حوزه‌های انتخابی‌شان بود، از فرصت تعطیلات نگذشتند تا لایحه بودجه پس از تعطیلات آنها، از سوی رئیس‌جمهور رونمایی شود. حتی محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ۱۵ آذر ماه، در یک نشست خبری در حضور خبرنگاران یک رونمایی جزئی از لایحه بودجه ۹۸ کرد. در آن نشست خبری لایحه بودجه به‌صورت مجلد به تعداد زیادی چاپ شده بود و اینطور به نظر می‌آمد که همه چیز آماده رونمایی رئیس‌جمهور است. اطلاعات در آن زمان نشان می‌داد که سقف منابع بودجه در ۴۳۳ هزار میلیارد تومان بسته شده است. در آن موعد نوبخت اعلام کرد آنچه که از درآمدهای نفتی عاید دولت می‌شود حدود ۱۷ میلیارد دلار است. پیش‌تر نیز از سوی دولتمردان اعلام شده بود که نرخ متوسط ارز در بودجه ۵۷۰۰ تومان است، از این طریق کمتر از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عاید دولت می‌شد، در نتیجه دولت به نظر تصمیم داشت تا از سهم صندوق توسعه ملی کم کند تا به هزینه‌های متعهد شده خود پایبند باشد. صندوق توسعه ملی طبق قانون برنامه ششم، ۳۴ درصد از درآمدهای نفتی سهم دارد. اگر طبق گفته نوبخت دولت بتواند در سال آتی روزی ۵/ ۱ میلیون بشکه نفت با قیمت متوسط ۵۴ دلار بفروشد، نزدیک به ۵/ ۲۹ میلیارد دلار درآمد نفتی به دست می‌آید که سهم صندوق توسعه ملی طبق قانون باید حدود ۱۰ میلیارد دلار باشد. اما دولت در نسخه اولیه لایحه بودجه قصد داشت تا کسری‌های احتمالی که در بودجه اتفاق می‌افتد را از سهم صندوق برداشت کند، طوری که طبق توضیح نوبخت قرار بود سهم صندوق برای سال آینده متغیر باشد، به گونه‌ای که در صورت کمبود منابع در سال آینده، به‌صورت یک دوازدهم از سهم صندوق برداشت صورت گیرد. اما پیش از آنکه موعد رونمایی رئیس‌جمهور از بودجه فرا رسد، مسیر بودجه تغییر کرد. این تغییر از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به هیات دولت آغاز شد. حسن روحانی، رئیس‌جمهور ۲۱ آذر ماه از اصلاحاتی در لایحه بودجه سال آینده برای برآورده شدن اصلاحات مورد نظر رهبر معظم انقلاب سخن گفته بود. شنیده‌ها حاکی از این بود که اصلاحات اصلی در قطعی کردن سهم ۲۰ درصدی صندوق توسعه ملی است، از این‌رو دولت دچار یک چالش جدید شد، یا باید منابع جدید پیش‌بینی می‌کرد یا از برخی مخارج جاری کاسته می‌شد.

شکاف ۴۰ هزار میلیارد تومانی

پس از اصلاحات به عمل آمده در لایحه بودجه ۹۸، اکنون اطلاعات به‌دست آمده حاکی است بودجه سال آتی به سرنوشت بودجه سال ۹۴ دچار شده است؛ یعنی یک بودجه با دو سقف. سقف اول بودجه سال آینده ۴۰۷ هزار میلیارد تومان و سقف دوم ۴۴۷ هزار میلیارد تومان است. سقف اولی بودجه محاسبات قطعی دولت است، اما سقف دوم، حالتی را نشان می‌دهد که در صورت تحقق منابع بیشتر، برخی تعهدات و هزینه‌های دولت اجرایی خواهند شد و در صورت عدم تحقق منابع در نظر گرفته شده، آن هزینه‌ها نیز عملی نخواهند شد. می‌توان به این هزینه‌ها، لقب هزینه‌های شرطی را داد که تنها در صورت تحقق برخی منابع، در واقعیت وجود خواهند داشت. نیمی از این منابع (۲۰ هزار میلیارد تومان) طبق ماده ۱۰۶ برنامه ششم توسعه، صرف امور دفاعی خواهد شد و نیم دیگر، به دستگاه‌های دیگر تعلق خواهد گرفت.

اما سقف قطعی بودجه به چه صورتی به‌دست آمده است؟ عدد سقف قطعی ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است که نسبت به نسخه اولیه لایحه بودجه(با سقف ۴۳۳ هزار میلیارد تومان)، معادل ۲۶ هزار میلیارد تومان کمتر است. این عدد را می‌توان معادل سهم افزایش یافته صندوق توسعه ملی در نظر گرفت و دولت باید معادل این عدد از هزینه‌های خود کسر کند. بر اساس پیگیری‌های انجام شده اینطور به نظر می‌آید که دولت افزایش هزینه‌های جاری را به ۹ درصد تقلیل داده و مابقی از تملک دارایی‌های مالی صرفه‌جویی شده است. در نتیجه تغییری در پرداخت‌های عمرانی صورت نگرفته و قاعدتا در لایحه بودجه باید همان عدد ۶۵ هزار میلیارد تومان باشد. اما سهم هزینه‌های جاری و تملک دارایی‌های مالی از کاهش ۲۶ هزار میلیارد تومانی چقدر بوده است؟

هزینه‌های جاری: دولت در نسخه اولیه لایحه بودجه قصد داشت تا هزینه‌های جاری را ۱۲ درصد افزایش دهد که معادل ۳/ ۳۵ هزار میلیارد تومان می‌شد. همچنین طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه تمام این افزایش مختص حقوق کارکنان دولت بود و در سایر هزینه‌های جاری، هیچ افزایشی در نظر گرفته نشده بود. اکنون رقم رشد هزینه‌های جاری از ۱۲ درصد به ۹ درصد تقلیل یافته است. در نتیجه رقم افزایش هزینه‌های جاری از ۳/ ۳۵ به ۴/ ۲۶ هزار میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد و دولت از این محل، حدود ۹ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی کرد. البته مشخص نیست که این صرفه‌جویی در حقوق کارمندان دولت اتفاق افتاده است یا سایر هزینه‌های جاری. هر چند می‌توان از رویکرد دولت حدس زد که احتمالا در سایر هزینه‌های جاری صرفه‌جویی خواهد کرد و این به معنی آن است که ۹ هزار میلیارد تومان از بودجه دستگاه‌ها در سال آتی نسبت به سال جاری کاهش خواهد یافت.

تملک دارایی‌های مالی: بر اساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه، دولت قصد داشت در نسخه اولیه لایحه بودجه، ۳۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی سررسید شده در سال آتی خریداری کند. در واقع این رقم برابر با تعهدات مالی دولت در سال ۹۸ بود. اما در نسخه به‌روز شده، قرار است حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از حجم تملک دارایی‌های مالی کاسته شود. این شاید چنین معنی بدهد که نزدیک به ۵۰ درصد از تعهدات مالی دولت در سال آتی معوق و بدهی‌های مالی به سال‌های آتی سپرده خواهند شد. اما به هر حال، بار اصلی از صرفه‌جویی دولت در سال آتی را اوراق سررسید شده به دوش خواهند کشید.



:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، در پیام وی چنین آمده است:به نام پروردگار بزرگ که هر چه داریم گوشه‌ای از الطاف بیکران اوست. بدینوسیله لازم می دانم مراتب تشکر و قدردانی خود را از تمام سروران گرامی که با ارسال گل و پیام های تبریک، بنده را مورد لطف قرار داده اند ابراز دارم.

ایفای نقش محوری در توسعه معدن و صنایع معدنی به عنوان پایه ای برای رشد صنعتی و اقتصادی کشورمان، ماموریتی است بزرگ که خود را مصمم به تحقق آن می دانیم. در این راستا، همراهی و همدلی همه مدیران، همکاران،‌ روسای تشکل های بخش خصوصی و ‌دستگاه های دولتی و حاکمیتی را نیرو بخش این مجموعه عظیم دانسته و تمام کوشش و تلاش خود را در سایه توکل بر خدا، کار تیمی، مسئولیت پذیری و کار درست به کار خواهیم بست تا به جایگاه والایی که شایسته این سازمان بزرگ است دست یابیم.

امید است با تلاش خانواده بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی کشور، همکارانم در سازمان و طرح های تابعه و همچنین اصحاب رسانه های جمعی و گروهی، شاهد پیشرفت این حوزه و اثرگذاری آن در توسعه پایدار و ایجاد اشتغال باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

به گزارش اقتصادنیوز؛ فروشگاه اینترنتی باهوک در روز کتاب و کتاب خوانی (24 آبان) جهت ایجاد خرید مقرون به صرفه کتاب تخفیف بزرگی را برای مشتریان خود در نظر گرفت و با همراهی تیم باهوک و حمایت فوق العاده مشتریان خود رویدادی به یادماندنی برگزار شد و رکوردی جدید در باهوک به ثبت رسید.

در حراج بزرگ کتاب، باهوک چگونه عمل کرد؟

این حراج از بامداد 24 آبان آغاز و تا بامداد 25 آبان ادامه پیدا کرد. تخفیف ها به مرور زمان در حال به روز رسانی بودند ابتدا با تخفیف های 20 تا 30 درصدی رویداد آغاز شد و سپس به ترتیب تخفیف های 40، 50 و 60 درصدی نیز اضافه گردید.

این تخفیف بر روی بیش از 50 هزار عنوان کتاب در زمینه های مختلف از جمله علمی، آموزشی، کودک، ادبیات و رمان، دانشگاهی، زبان های خارجی، نفیس، علوم انسانی و ... ارائه گردید.

در تمام طول مدت 24 ساعت برگزاری رویداد تیم فنی باهوک با پشتیبانی خود باعث شد تا مشتریان مشکلاتی نظیر کندی سرعت در صفحات و یا عدم باز شدن صفحه ای نداشته باشند و تیم پشتیبانی مشتریان با پاسخ دهی به موقع در واحد پشتیبانی و شبکه های اجتماعی باهوک سعی بر این داشتند تا مشکلات مشتریان را برطرف سازند.

باهوک توانست با توجه به حجم بالای سفارش ها توانست در طی 7 روز تمامی سفارش ها را به سراسر ایران ارسال نماید، باهوک به عنوان هدیه برای خریدهای اپلیکیشن ارسال رایگان را در نظر گرفته بود و تمامی سفارش های 24 آبان اپلیکیشن به صورت رایگان تحویل مشتری شدند، همچنین مثل همیشه ارسال خریدهای بالای 50 هزار تومان نیز شامل ارسال رایگان بودند.

باهوک

حمایت مشتریان در حراج بزرگ

مشتریان ما مثل همیشه با پیامهای محبت آمیز خود روحیه تیم باهوک را در تسریع کارها افزایش دادند و ما از حمایت همیشگی آن ها کمال تشکر را داریم.

در ساعات اولیه آغاز رویداد یعنی نیمه شب 24 آبان تعداد 1000 کاربر در سایت باهوک حضور داشتند و حدود 200 سفارش در همان ساعات اولیه ثبت گردید. مشتریان باهوک در این روز حدود 12 هزار مراجعه به وب سایت و 8 هزار مراجعه به اپلیکیشن داشتند. در طی 24 ساعت حراج بزرگ حدود 9175 سفارش ثبت شد و کل اقلام سفارش ها 24000 عنوان کتاب از بخش های مختلف بوده. بیش ترین خرید ها از بخش کتاب های روانشناسی و داستان بود و پرفروش ترین شهرهای تهران، اصفهان، کرج و مشهد انجام شده است. در این بازه پرفروش ترین کتاب"خودت باش دختر" و دورترین نقطه ارسالی برای مشتریان بندر قشم بوده. بیشترین اقلامی که در یک فاکتور ثبت گردید 114 عنوان کتاب بود. در این بین حدود 2500 مشتری جدید به باهوک ورود پیدا کرد.

باهوک

قطعا همراهی و همدلی مشتریان باهوک است که ما را در ادامه این راه قوی تر می کند و باعث می شود سعی بر این داشته باشیم تا تجربه های جدیدی برای مشتریان ایجاد کنیم و به پشتوانه آن ها پیش به سوی فتح قله های جدید موفقیت برویم.

باهوک می خواهد برای آغاز زمستان طرحی جدید داشته باشد پس جهت اطلاع از طرح های آینده شبکه های اجتماعی را دنبال کنید.

www.bahook.com



:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

به گزارش اقتصادنیوز؛ آیین شب چله از دیرباز با متل‌گویی (شعرخوانی و داستان‌خوانی از جمله خواندن شاهنامه و حافظ و ...) توسط بزرگان خانواده همراه بوده است. اما علاوه بر این همه شب چله را با انواع میوه و خوراکی ها و تنقلات آن به یاد می آوریم. شیرینی، آجیل مخصوص و انواع میوه ها از جمله هندوانه و انار که همه جنبه‌ی نمادین دارند و نشانه برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی هستند، نشانه های مشترک ما از خاطرات شب یلدای هر سال به شمار می روند. این میوه‌ها و خوراکی ها هر کدام نشانه و نماد خاصی محسوب می شوند، هندوانه یادآور گرمای تابستان و حرارت است. انار در سفره شب یلدا نماد شادی و زایش است و آجیل به دلیل ماهیت گرمی که دارد برای مقابله با سرمای زمستان سرسفره یلدا قرار می گیرد.

یلدای ارزان

در روزگار ما که شلوغی و ترافیک و ساعت کار زیاد مشخصه های اصلی آن است، فراهم کردن همه این خوراکی‌ها و میوه ها با قیمت و کیفیت مناسب، آن هم برای تعداد زیادی مهمان‌ کمی مشکل به نظر می رسد. اما اگر امسال شما میزبان مهمانی شب یلدا خانواده هستید، نگران نباشید؛ سوپرمارکت اینترنتی اکالا امسال در کنار شماست. اکالا یک سوپرمارکت بزرگ آنلاین است که هر چیزی را که برای شب یلدا احتیاج داشته باشید را با بهترین و مناسب ترین قیمت درب خانه به شما تحویل می دهد. از مواد پروتئینی و لبنیات گرفته تا آجیل و خشکبار و انواع نوشیدنی ها. اما این همه آن چیزی نست که اکالا ارائه می کند. امسال یک طرح ویژه برای جشن یلدای 97 ایرانی ها تدارک دیدند: فروش اینترنتی انواع میوه و صیفی‌جات به قیمت تره بار اما با کیفیت دست چین. شما می توانید انواع مرکبات از لیمو و نارنج گرفته تا پرتقال و نارنگی، سیب، موز و خیار و گوجه رنگی و حتی سیب زمینی و پیاز را به صورت اینترنتی از اکالا تهیه کنید.

اگر تا حالا برای خریدهای شب یلدایتان کاری نکردید و نگران تهیه میوه خوب و باکیفیت هستید یا اگر قیمت های بالای میوه در چند ماه اخیر شما را نسبت به خرید میوه مردد کرده، حتما سری به وبسایت اکالا بزنید، شاید تصمیم تان تغییر کرد. اکالا تا حدی به کیفیت میوه های دستچین شده خودش ایمان دارد که این شانس را به مشتریان داده که اگر از کیفیت میوه‌ها راضی نبودند، آن ها را مرجوع کنند.



:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه، جشنواره چله بازار در فروشگاه های رفاه سراسر کشور طی 3 روز پایانی آذر ماه برگزار می شود و در این جشنواره بسیاری از کالاهای اساسی مصرفی در فروشگاه ها به مشتریان عرضه خواهد شد.

فروشگاه رفاه با برگزاری این جشنواره قصد دارد تا نیازهای اساسی مردم را تامین کند و با قیمت های ویژه و استثنایی، کالاهای با کیفیت را با توجه به فرا رسیدن مناسبت خاص سنتی ایرانی عرضه کند.

چله بازار

گفتنی است، فروشگاه های رفاه سراسر کشور از شنبه تا جمعه از ساعت 9 الی 23  و همچینن مرکز تماس شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه با شماره ۵۴۷۷۸ -۰۲۱ آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به مشتریان گرامی هستند.



:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

به گزارش ستاد خبری دومین کنگره بین المللی فوتبال کلینیک، این مراسم با حضور نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا، مرتضی محصص، بیژن ذوالفقارنست، صادق درودگر، آصفی، هاشمی، لیلا صوفی زاده، محمدرضا کشوری فرد، فریدون معینی، علیرضا اسدی، بیژن خراسانی برگزار شد.

در حاشیه این رویداد ورزشی پیام تصویری  رئیس کمیته بانوان ای اف سی و از اعضای کمیته زنان فیفا خانم (مویا داد) برای تشکر از  خانم هراتیان ریاست این مجموعه، برای حضار پخش شد. وی در ادامه این پیام تصویری از رشد روز ازفزون بانوان ورزشکار ایرانی ابراز خرسندی کرد.

 همچنین جناب آقای جمشید اثنی عشری (مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی هیات‌مدیره ایران‌مال) به عنوان سخنران این مراسم ضمن بیان رضایت از این موضوع مهم، که در مجموعه ایران مال از فرهنگ ۲ هزار ساله ایرانی استفاده شده است، افزود: از ویژگی های مهم این مجموعه میتوان به این مهم اشاره کرد که ایران مال توسط بخش خصوصی از اول تا کنون در حال ساخت است و این تنها ادای وظیفه ای است که در برابر کشور عزیزمان ایران داریم.

در حاشیه این گردهمایی ورزشی از خانم نسیم غلامی کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان کشور نیز تقدیر شد. پس از انجام تقدیر، وی عنوان کرد: "سوگند یاد می‌کنم که به حفظ فرهنگ ایران و لبخند کودکان کار ایران کمک کنم و نمونه فعال در عرصه بین المللی باشم و در راه شکوفایی ایران قدم بردارم".

در پایان مراسم، نیز صادق درود‌گر ضمن تشکر از کلیه حضار عنوان کرد:" امروز بسیار خوشحالم که مجموعه‌ ایران مال در آینده بزرگترین قطب توریستی و مهاجرتی ایران خواهد شد".

 



:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مجید انصاری در ارتباط با موضوع بررسی "لایحه اصلاح قانون پول‌شویی" در مجمع و تفکیک این لایحه با FATF، اظهار کرد: قانون مبارزه با پول‌شویی یک قانون داخلی برای کشور ما است که در سال ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی ادامه داد: با اینکه این موضوع قانون مهمی است و اگر به درستی اجرا شود جلوی گردش مالی ناشی قاچاق و مفسدان را متوقف می کند، اما به دلیل اینکه یکسری ایرادات و نواقصی داشت، موجب شد تا در مرحله عمل جدی گرفته نشود.  کشورهای بسیاری این موضوع را در قوانین خود دارند. FATF هم یکسری توصیه‌هایی برای اصلاح این قانون داشته است. این قانون به FATF  از این جهت مرتبط می شود که چهل توصیه به کشورهای جهان شده تا برخی قوانین داخلی‌ خود را در راستای مبارزه با پول‌شویی اصلاح‌ کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دولت لایحه اصلاح این قانون را به مجلس داد، مجلس هم آن را بررسی کرد و مواردی را به آن اضافه یا اصلاح کرد. فقط در سه مورد از ایرادات باقی مانده شورای نگهبان که مجلس به آن اصرار کرده بود،‌ مجمع ورود کرد.روز گذشته (شنبه) یکی از آن سه مورد در مجمع به تصویب رسید، دو مورد باقی مانده در جلسات آتی تصویب می شود.

انصاری خاطرنشان کرد: در حقیقت قانون مبارزه با پول‌شویی قانون جامع تری می شود و بسیار در مبارزه با فساد مالی تاثیرگذار خواهد بود. پالرمو و CFT  هم در مواردی که مجلس به مجمع ارسال کرده در دستور کار کمیسیون‌های کار دبیرخانه مجمع هستند.  بعد از کار کارشناسی که در کمیسیون‌ها صورت می گیرد، به جلسه رسمی مجمع خواهد آمد و مجمع نسبت به آن‌ها اتخاذ تصمیم خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

در این فهرست صد تایی از بهترین شرکت‌های بزرگ برای کار، ۲۹ شرکت ازصنعت تکنولوژی حضور دارند. بعضی از این شرکت‌ها در فهرست امسال شاهد سقوط جایگاه خودشان نسبت به سال گذشته میلادی بوده‌اند که فیس‌بوک مهم‌ترین آنهاست. این شرکت که در فهرست سال ۲۰۱۸ جایگاه اول به‌عنوان بهترین شرکت تکنولوژی برای کار را در اختیار داشت، حالا به دنبال رسوایی‌ها و اتفاقات اخیر جایگاه خودش را از دست داده است. جالب اینجاست که در فهرست امسال شرکت‌های نه چندان معروف و شناخته‌شده، رتبه‌های بالاتری را نسبت به شرکت‌های بزرگ به‌دست آورده‌اند. با این اوصاف بهترین شرکت‌های تکنولوژی جهان برای کار در سال ۲۰۱۹ به ترتیب عبارتند از:

۱- Zoom Video Communications: این شرکت که در زمینه ارائه تکنولوژی‌های ویدئوکنفرانس مبتنی بر کلاد فعالیت می‌کند، در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شده است. جایگاه این شرکت در فهرست کلی دوم است و توانسته امتیاز ۵/ ۴ از ۵ را از کارکنانش بگیرد. آنها معتقدند که مدیریت این شرکت بسیار خوب است. هیچ مدیریت خردی در آن وجود ندارد و همه کارکنان مایلند در کارهای مختلف به یکدیگر کمک کنند. فرآیند فروش کاملا رقابتی است؛ اما سالم است. همه از همکاری با هم خوشحال هستند و حس می‌کنند که آنها جزئی از اتفاقی خاص خواهند بود.

۲-  Procore Technologies: این شرکت که در حوزه نرم‌افزارهای مدیریت پروژه‌های ساختمانی فعالیت می‌کند، با مجموع امتیاز ۵/ ۴ از ۵ در جایگاه چهارم فهرست کلی قرار دارد. یکی از کارمندان این شرکت معتقد است: «از روز اولی که به این شرکت آمدم، احساس خوشایندی داشتم و سعی کردم با تعهد و انرژی کار کنم. فضای کار چالشی و پرسرعت است؛ اما رفتار مدیران و کارکنان طوری است که همیشه به روزهای آینده فکر می‌کنم.»

۳- LinkedIn: شرکت معروفی که به خاطر شبکه اجتماعی کاریابی و کسب و کار حرفه‌ای‌اش شناخته می‌شود، در فهرست کلی جایگاه ششم را به خودش اختصاص داده است. این شرکت با امتیاز ۵/ ۴ توانسته رضایت بسیاری از کارمندانش را جلب کند، تا جایی که آنها معتقدند LinkedIn تاکید زیادی روی سلامت کارمندان دارد و مدیرانش اهمیت زیادی به شرایط رفاهی و افزایشخلاقیت کارمندان می‌دهند. کارمندان این شرکت اعلام کرده‌اند که کیفیت بالای غذا، برنامه‌های مداوم بهبود سلامت جسمی و روحی کارمندان، پاسخگویی و شفافیت بالا از مهم‌ترین عواملی است که باعث ایجاد حس آرامش و راحتی در میان کارمندان LinkedIn شده است.

۴-  Facebook: بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان در یک سال اخیر چالش‌های جدی را پشت سر گذاشته است. رتبه این شرکت در فهرست کلی ۷ است و کارمندانش امتیار ۵/ ۴ را به آن داده‌اند. کارمندان فیس‌بوک از حضور مهندسان نرم‌افزار باتجربه و حرفه‌ای و محققان برجسته حوزه هوش مصنوعی که در این شرکت مشغول به کار هستند، بسیار راضی هستند و معتقدند می‌توانند به خوبی از آنها یاد بگیرند؛ اما از بحث‌های سیاسی که در میان کارمندان بعضی بخش‌های این شرکت رایج است، کلافه و ناراضی هستند.

۵-  Google: غول موتور جست‌وجوی اینترنتی جهان که خدمات متنوعی از کلاد گرفته تا محصولات سخت‌افزار و نرم‌افزاری را ارائه می‌دهد، زمانی محبوب‌ترین شرکت برای کارجویان بود. گوگل اما حالا رتبه هشتم را در فهرست کلی در اختیار دارد و توانسته امتیاز ۴/ ۴ را از کارمندانش بگیرد. آنها می‌گویند: «اگر در گوگل یک مهندس نرم‌افزار باشید، قطعا در میان ۱۰ جایگاه برتر مهندسان نرم‌افزار جهان خواهید بود. این شرکت وابستگی زیادی به مهندسانش دارد.»

۶-  Salesforce: یکی از معتبرترین و بهترین تولیدکنندگان نرم‌افزارهای مدیریت مشتری جهان که در فهرست کلی رتبه یازدهم را به خودش اختصاص داده است. این شرکت که به خاطر فضای حمایتگر و مشوق همکاران، انتظارات منطقی مدیران و شرایط رو به رشدکاری، توانسته امتیاز ۴/ ۴ را از کارمندانش بگیرد.

۷-  HubSpot: این شرکت در زمینه تولید و ارائه نرم‌افزارهای بازاریابی و فروش فعالیت می‌کند و در فهرست کلی جایگاه شانزدهم را دارد. کارمندان این شرکت امتیاز ۴/ ۴ را به آن داده‌اند. یکی از آنها می‌گوید: «من تقریبا چهار سال است که در این شرکت کار می‌کنم و به نظرم هیچ جای دیگری وجود ندارد که بتوانم در چنین مدت طولانی در آن کار کنم. در این شرکت ارزش کار افراد شناخته و دیده می‌شود. کارمندان اختیار زیادی برای انتخاب مکان، زمان و شیوه کار کردن‌شان دارند.»

۸-  DocuSign: این شرکت ارائه‌دهنده خدمات امضای الکترونیک است و با امتیاز ۴/ ۴ کارمندانش در جایگاه هفدهم فهرست کلی قرار گرفته است. کارمندان این شرکت معتقدند که در DocuSign هیچ نشانه‌ای از کند شدن روند کار و بی‌انگیزگی در میان کارکنان وجود ندارد و همیشه فرصت‌های زیادی برای رشد و تصاحب سمت‌های بهتر وجود دارد.

۹- Ultimate Software: این شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای اداری مانند نرم‌افزارهای حقوق و دستمزد و محصولات ثبت خودکار ورود و خروج است و رتبه هجدهم را در فهرست کلی به خودش اختصاص داده. کارمندان این شرکت امتیاز ۴/ ۴ را به آن داده‌اند و یکی از آنها در این مورد می‌گوید: «فضای کاری در این شرکت صمیمانه و مبتنی بر همکاری متقابل است. محصولات ما تا حد زیادی مبتنی بر سلایق مشتریان است و اهمیت زیادی به آنها داده می‌شود.»

۱۰-  Paylocity: این شرکت هم تولیدکننده نرم‌افزارهای اداری حقوق و دستمزد است و رتبه بیستم را در فهرست کلی در اختیار دارد. کارمندان این شرکت معتقدند که فضای کاری آن بسیار خوب و حرفه‌ای است؛ به همین دلیل هم امتیاز ۴/ ۴ را به آن داده‌اند.

۱۱- Fast Enterprises: این شرکت تولیدکننده نرم‌افزار برای نهادهای دولتی است و جایگا بیست و ششم را در فهرست کلی در اختیار دارد. کارمندان این شرکت که امتیاز ۴/ ۴ را به آن داده‌اند، معتقدند با وجود آنکه این شرکت در سال‌های اخیر رشد زیادی کرده است، اما همچنان اهمیت زیادی به تک تک کارمندانش می‌دهد و به رشد آنها کمک می‌کند.

۱۲- SAP: معروف‌ترین تولیدکننده نرم‌افزارهای تجاری در اروپا، توانسته با امتیاز ۴/ ۴ کارمندانش در جایگاه بیست و هفتم فهرست کلی قرار بگیرد. یکی از کارمندان این شرکت می‌گوید: «ما کلاس‌های یوگا و مدیتیشن داریم. اینجا اهمیت زیادی به سلامت جسم و روان کارمندان می‌دهند. شرایط کاری انعطاف‌پذیر است و حضور پررنگ زنان در پست‌های مدیریتی دیده می‌‌شود.»

۱۳-  Adobe: یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری دنیا که بیشتر به خاطر راهکارهای ویرایش عکس و طراحی‌اش شناخته می‌شود. این شرکت رتبه سی‌ام را در فهرست کلی دارد و توانسته امتیاز ۴/ ۴ را از کارمندانش بگیرد. تعهد بالا به مشتریان و تصمیم‌گیری‌های به‌روز یکی از مهم‌ترین عوامل رشد این شرکت از نظر کارمندانش است.

۱۴-  Compass: شرکتی که ارائه‌دهنده پلت‌فرم خرید و فروش اجاره املاک و مستغلات است و جایگاه سی و دوم را در فهرست کلی دارد، امتیاز ۴/ ۴ را از کارمندانش گرفته است. آنها معتقدند که مدیران این شرکت اهمیت زیادی به دیدگاه و خلاقیت کارمندانشان می‌دهند و به همین دلیل کارمندان این شرکت آزادی عمل نسبتا زیادی دارند و می‌توانند با روند منطقی رشد کنند.

۱۵-  Microsoft: غول نرم‌افزاری جهان که حالا به ارزشمندترین شرکت تکنولوژی دنیا هم تبدیل شده است، رتبه سی و چهارم فهرست کلی را در اختیار دارد و امتیاز ۴/ ۴ را از کارمندانش گرفته است. کارمندان مایکروسافت معتقدند که احترام فردی، مدیریت استرس و اضطراب و پاسخگویی شفاف از مهم‌ترین دلایل رشد در این شرکت  است.

در این رتبه‌بندی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی اغلب در جایگاه‌های پایین‌تری قرار گرفته‌اند که این موضوع بسیار جالب توجه است و نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک و نوزای این حوزه در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده‌اند. با این اوصاف بد نیست بدانید که شرکت NVIDIA در رتبه شانزدهم، Intuit در رتبه هفدهم، VMware در جایگاه بیست و یکم، Cisco Systems در جایگاه بیست و چهارم، Apple در جایگاه بیست و پنجم، NetApp در جایگاه بیست و ششم و HP در جایگاه بیست و هفتم فهرست بهترین شرکت‌های تکنولوژی برای کار در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

نکته جالب توجه در این دره وجود رودخانه‌ای دائمی به نام گیودری است که در عمق آن قرار گرفته. ممکن است دره‌هایی مانند دره راگه در نقاط مختلف کشور یافت شود؛‌ اما از نظر وسعت و طول، این دره مانندی در ایرانندارد. با این حال این دره با تمام شگفتی‌هایش چندان شناخته‌شده نیست؛ دره‌ای که قدمتش به ۲۰ هزار سال پیش می‌رسد و به دلیل فضای خاص‌اش دارای پوشش جانوری متمایز بوده و در دل خود انواع پرنده‌ها، کبک، عقاب، دراج و آهو را جای داده است.  پاییز بهترین فصل برای سفر و تماشای دره راگه است و اگر برای اولین‌بار این منطقه می‌روید بهتر است این مسیر را با راهنما طی کنید.  برای رفتن به دره راگه باید ابتدا به رفسنجان برسید. راگه در جنوب شرقی این شهر قرار دارد. از تهران مسیر سفر از اتوبان تهران-قم شروع می‌شود و باید از کاشان، نائین، میبد و یزد بگذرید. سپس وارد جاده رفسنجان-کرمان شوید. در این زمان لازم است از پل کمربندی رد شوید و سه، چهار کیلومتر جلوتر بروید. از تابلوی روستای ناصریه هم گذر کنید تا به اولین خروجی آسفالت برسید. بعد باید وارد جاده فرعی ‌شوید که از آسفالت به خاکی منتهی می‌شود. ۱۰ کیلومتر که جلوتر بروید، دیواره‌های دره راگه را خواهید دید.  اقامت در این محدوده کار دشواری نیست. هم می‌توانید از هتل‌ها و محل‌های اقامتی رفسنجان استفاده کنید و هم اکوکمپ‌هایی که برای گردشگران در نظر گرفته شده، مکان مناسبی برای اقامت شما خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مریم

معرفی موفقیت‌آمیز هر محصول و خدمت جدیدی در سه مرحله صورت می‌گیرد: مرحله ایده‌پردازی که مفهومی است و ایده اولیه تولید محصول و خدمت جدید در آن متولد می‌شود. مرحله نوآوری که در آن ایده‌های خام اولیه به محصولات و خدماتی تبدیل می‌شوند که مشکلاتی واقعی از مشتریان را حل می‌کنند و هزینه‌های آنها هم به‌صورتی است که مشتریان تمایل به پرداخت دارند. در نهایت هم مرحله تجاری‌سازی است که در آن یک مدل تجاری ایجاد می‌شود که محصول جدید بتواند با مزیتی رقابتی وارد بازار شده و با عملکرد کارآی خود، سودآوری مناسبی را نصیب شرکت کند.

زمانی که بحث تحقیقات بازار و نظرسنجی از مشتریان می‌شود، باید به این مراحل سه‌گانه توسعه محصول جدید توجه کرد و براساس آنها دست به انتخاب شیوه مناسب تحقیقات بازار زد.

۱. مشاهده رفتار. روش مشاهده رفتار احتمالا ساده‌ترین شیوه تحقیقات بازاری است. اگر شما در مرحله ایده‌پردازی قرار دارید و هنوز در مورد محصول و خدمتی که قصد ساخت آن را دارید، به نتیجه‌ای نرسیده‌اید، این روش می‌تواند در عین سادگی، ایده‌هایی برای ارائه محصول تحول‌آفرین بدهد. نکته آن است که بر‌خلاف روش‌های مرسوم تحقیقات بازار که سوالاتی مشخص و هدفدار از مشتریان پرسیده می‌شود، در این روش به‌طور خاموش و گاهی مخفیانه به مشاهده رفتارهای مشتریان می‌نشینیم. آنها چگونه از محصول و خدمت ما استفاده می‌کنند و چگونه وظایف خاصی را با آنها به انتها می‌رسانند؟ با این مشاهده می‌توان رفتارهای واقعی مشتریان و مشکلاتی که واقعا در استفاده از محصولات و خدمات دارند، شناسایی کرد. هدف این روش، همدردی با مشتریان و درک مشکلات آنها است. زمانی هم که مشکلات مشخص شدند (مشکلاتی که در بسیاری از مواقع خود مشتریان از آنها خبر ندارند و برایشان عادی شده) برای حل آنها ایده‌پردازی می‌کنیم.

۲. مکالمه اکتشافی. دومین روش کارآ در تحقیقات بازار، مکالمات اکتشافی است. این روش هم در مرحله ایده‌پردازی کاربرد دارد. در حالی که مشاهده رفتاری، نقطه شروع موثری برای درک مشکلات مشتریان است، تنها نشان‌دهنده شیوه انجام کارها به وسیله آنها است و لزوما در مورد دلیل رفتارهایشان اطلاعاتی به ما نمی‌دهد. بنابراین با آنها وارد صحبت می‌شویم تا دریابیم در ذهنشان چه می‌گذرد، چه انگیزه‌هایی برای رفتارهای خود دارند و احتمالا دلیل سردرگمی و یأس‌شان چیست. برخلاف بسیاری از تحقیقات مرسوم، هم روش مشاهده رفتاری و هم روش مکالمه اکتشافی بی‌واسطه با مشتریان و در کنار رفتارهای واقعی یا محصولات مورد مطالعه صورت می‌گیرند.

در هر صورت، همان‌طور که گفته شد، این دو روش مکمل هم هستند. به‌عنوان مثال، فرض کنید که قصد تغییر رویه‌های ارائه خدمات صدور بلیت را دارید. در صورتی که رفتارهای مشتریان در باجه‌های خرید بلیت را مشاهده کنید، ایده‌هایی به ذهنتان خواهد رسید و گاهی نیز به دلیل درک نکردن مشتریان، لازم خواهد بود تا با آنها صحبت کنید و بفهمید چرا یک رفتار خاص را انجام داده‌اند. یکی از رفتارهایی که در این باجه‌ها خواهید دید، احتمالا تردید مشتریان و ترک صف است. در این صورت، برای درک ذهنآنها باید وارد صحبت شوید.

۳. گروه همفکری. این روش در مرحله نوآوری استفاده می‌شود. اگر دو روش اول را به کار بسته‌اید، برخی از مشکلات مشتریان را شناسایی کرده‌اید که بقیه رقبا از آنها غافل بوده‌اند. اما اکنون زمان آن است که از این درک خود از مشکلات مشتریان استفاده کرده و راهی برای حل آنها بیندیشید. در گروه همفکری، تعدادی از کارشناسان به همراه مشتریان واقعی به صحبت می‌پردازند و اغلب نیز تماشاگرانی مشتاق (بدون اطلاع مشتریان شرکت‌کننده در گروه همفکری) به مشاهده جلسه اقدام می‌کنند. این روش پیش از این نیز برای مقاصد مختلفی مانند مشاهده واکنش‌های شرکت‌کنندگان به تبلیغات سیاسی یا پایان یک فیلم استفاده می‌شد. اکنون می‌توان از آن برای جمع‌آوری نظرات مشتریان استفاده کرد؛ به ویژه زمانی که به آنها اجازه داده می‌شود تا به مشاهده و امتحان محصولات جدید طراحی شده بپردازند. نظر آنها چیست؟ آیا محصولات و خدماتی که برای حل مشکلات آنها طراحی کرده‌اید، موفقیت‌آمیز بوده‌اند؟ چه مواردی را نادیده گرفته‌اید و چه اصلاحاتی باید در ایده اولیه خود به وجود آورید تا با اقبال مشتریان مواجه شوید؟

۴. مطالعات کمی و آماری. آخرین روش مناسب برای تحقیقات بازار، مطالعات کمی و آماری است که در مرحله تجاری‌سازی محصولات و خدمات به کار می‌رود. تا اینجای کار، شما موفق شده‌اید تا مشکلات و نیازهای واقعی مشتریان در ارتباط با یک محصول و خدمت را شناسایی کرده، محصولات و خدمات جایگزینی طراحی کرده و آنها را رفع عیب کنید.

اما زمانی که قرار است این محصولات و خدمات جدید به‌طور گسترده به بازار ارائه شوند، ریسک سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد و زمان آن است که توجه بیشتری به سودآوری و فروش شود. در این مرحله باید تغییرات بازار و محیط رقابتی زیر نظر قرار گیرد.

اکنون باید به این سوالات جواب داد که تعداد مشتریان هدف محصول و خدمت جدید ما چقدر است؟ وضعیت رقبا چگونه است؟ محصول و خدمت جدید چقدر ارزش‌افزوده برای مشتریان دارد؟ چه میزان باید تولید کرد و چه قیمتی بر آن باید گذاشت؟



:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آذر 1397 | نظرات ()